Foto: Giesbert Nijhuis, initiatiefnemer Het Persoonlijk ZorgNetwerk

Giesbert Nijhuis, initiatiefnemer Het Persoonlijk ZorgNetwerk

Missie

De missie van Persoonlijk Zorgnetwerk is antwoorden te bieden op de vragen die zorgvragers en zorgaanbieders in de thuiszorg hebben.


Mensen

Hierboven zie je Giesbert Nijhuis, de man met wie het in 2003 allemaal begon. Mede vanwege zijn fysieke gesteldheid is Giesbert niet meer bij de dagelijkse uitvoering betrokken. Maak hier kennis met het team achter Persoonlijk Zorgnetwerk en lees wat ons drijft.



Foto: Tom

Tom | Oprichter
10 jaar geleden werkte ik in de thuiszorg en zag daar dat men op zoek was naar 'persoonlijke' zorg door betrouwbare mensen. Sindsdien is het mijn doel om digitale diensten te ontwikkelen die ervoor zorgen dat mensen zelf hun zorg kunnen regelen, zowel zorgvragers als zorgaanbieders. Ik krijg dan ook een enorm goed gevoel van de gemeenschap die we in de afgelopen jaren hebben opgezet, samen kunnen we de thuiszorg in Nederland beter maken.





Foto: Dineke

Dineke | Helpdesk & debiteurenbeheer
Bewogenheid met de mens die zorg nodig heeft in eigen omgeving en wijdere kring is een van mijn drijfveren. Mijn ervaring met het Pgb komt goed van pas in mijn werk bij Persoonlijk Zorgnetwerk.



Foto: Niek

Niek | Software Architect
Mijn doel binnen Persoonlijk Zorgnetwerk is er voor te zorgen dat techniek ondersteunend blijft, en geen obstakel vormt in de bedrijfsvoering. De goede werksfeer blijft mij hierin motiveren.



Foto: Jolien

Jolien | Manager Nationale Hulpgids
Door goed naar onze doelgroep te luisteren, duidelijk te communiceren en projecten te organiseren, wil ik de community van de Nationale Hulpgids versterken en vergroten. Ik vind het belangrijk dat hulpvragers de eigen regie houden. Zij weten welke hulp bij hen past. Laat hen dan ook zelf kiezen!



Foto: Colinda

Colinda | Communicatiemedewerker Nationale Hulpgids
Ik blijf graag op de hoogte van alle ontwikkelingen in de zorg en bezoek congressen, beurzen en informatiebijeenkomsten om op de hoogte te blijven. Daarnaast zorg ik zoveel mogelijk mensen te weten komen wat de Nationale Hulpgids is. Ook schrijf ik teksten en vind ik het belangrijk dat Zorgvragers snel een goede Hulp vinden. Want die klik, daar gaat het om!



Foto: Gabriella

Gabriella | Helpdesk Nationale Hulpgids





Schermafbeelding: Eerste versie website Het Persoonlijk ZorgNetwerk, uit 2003

Eerste versie website Het Persoonlijk ZorgNetwerk (2003)  ^

Geschiedenis

Het eerste concept van "Het Persoonlijk ZorgNetwerk" dat de basis legde voor alle websites, is noodgedwongen bedacht door Giesbert Nijhuis. Hij heeft een hele hoge dwarslaesie (C3/4) en maakt intensief gebruik van een Persoonsgebonden budget (Pgb) waarmee je je eigen zorg kunt inkopen.

Giesbert vond dat de Pgb-zorg persoonlijker kon en dat de administratieve rompslomp onnodig was, voor zowel hem als zijn hulp. Hij had eerst voor zichzelf een primitieve PZN versie gemaakt, die erg goed bleek te werken in zijn praktijk. Zijn idee was om dit systeem te optimaliseren, en dan maar meteen voor heel Nederland beschikbaar te maken. Maar een betrouwbaar systeem bouwen waar veel mensen afhankelijk van kunnen worden, is niet eenvoudig en niet verantwoord om alleen te doen.

Eind 2003 vroeg Giesbert aan Tom Verhagen, die wekelijks als bijbaan bij hem kookte, om hem te helpen bij het creëren van een digitaal netwerk voor en door Pgb-houders. Samen met Yves Groen en Tobias Groothuyse hebben ze in 2004 de eerste versie van de website PZNnet.nl gelanceerd, op eigen kosten.

September 2005. Na een onzeker eerste jaar geeft De Volkskrant aandacht aan de nieuwe website en alle komt in een stroomversnelling.

Op de website konden zorgvragers en zorgaanbieders elkaar vinden, maar kon je ook je administratie en zorgplanning regelen. Deze combinatie was voor de bezoekers van de website echter verwarrend en daarom hebben we besloten de website begin 2008 op te splitsen in ePGB en Nationale Hulpgids.

Het doel van ePGB is om de Pgb-administratie en zorgplanning heel eenvoudig volgens de regels te kunnen voeren. Het doel van Nationale Hulpgids is om de kinderopvang, thuiszorg en (PGB-)begeleiding persoonlijker te maken door vraag & aanbod in een veilige omgeving bij elkaar te brengen.

Dankzij de vragen van onze gebruikers staan we nooit stil. Na ePGB en Nationale Hulpgids hebben we ook andere websites ontwikkeld. PGBdossier en bijvoorbeeld Factuurdesk hebben we gemaakt, omdat zorgaanbieders aan ons vroegen een oplossing te maken voor hun problemen.


Visie

Wij vinden dat thuiszorg en kinderopvang slimmer kan. Dat thuiszorg & kinderopvang vooral persoonlijk is en moet blijven. Wij streven ernaar dit met Persoonlijk Zorgnetwerk te realiseren door het samenbrengen van zorgvragers, zorgaanbieders, zorgverzekeraars, ZZP'ers. Kortom alle belanghebbenden binnen de thuiszorg & begeleiding in Nederland.

Wij vinden dat thuiszorg en kinderopvang slimmer kan. Dat thuiszorg & kinderopvang vooral persoonlijk is en moet blijven. Wij streven ernaar dit met Persoonlijk Zorgnetwerk te realiseren door het samenbrengen van zorgvragers, zorgaanbieders, zorgverzekeraars, ZZP'ers. Kortom alle belanghebbenden binnen de thuiszorg & begeleiding in Nederland.

En dat niet alleen. Wij streven ernaar om al deze partijen te helpen met de vragen waar zij binnen de thuiszorg tegen aanlopen. Waarom? Omdat we vinden dat een zorgvrager niet ook nog eens enorm veel tijd en energie kwijt zou moeten zijn aan Pgb-administratie. En omdat een zorgaanbieder zich vooral bezig moet houden met het leveren van goede zorg.

En omdat we denken dat zorgprofessionals zich door onze oplossingen kunnen richten op datgene waar ze goed in zijn en een passie voor hebben: het leveren van kwalitatieve, persoonlijke zorg op maat. De techniek van onze websites helpen daarbij, maar we verliezen hierdoor niet de menselijke kant uit het oog. Daar zorgen onze gebruikers dagelijks wel voor, met al hun opmerkingen, suggesties en kritiek.

We denken bij alles wat we doen altijd vanuit onze gebruikers. Onze filosofie kun je dan ook terugvinden in al onze websites, die zich stuk voor stuk kenmerken door gebruikersgemak en eenvoud.

Letterlijk bij iedere beslissing proberen wij stil te staan bij de gevolgen voor onze gebruikers.

Wij geloven namelijk dat we, alleen door de zorgaanbieder en de zorgvrager op de eerste plaats te zetten, onze doelstellingen kunnen behalen.

Gaat dat altijd vlekkeloos? Nee, natuurlijk niet; wij zijn immers gewoon mensen en we maken fouten. Maar omdat wij zo gebrand zijn op het leveren van meer kwaliteit, staan we altijd open voor opbouwende kritiek, tips, suggesties...en complimenten natuurlijk ;)

Neem contact met ons op »